Listen to Quran
mutiara kata uNiLLy's...

Ukhuwah itu bukan terletak pada pertemuan. Bukan pada manisnya ucapan di bibir, Tetapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya didalam doanya....."

Apakah Cadangan Lokasi anda bagi Grand Family day Disember 2010 ini?

Wednesday, October 7, 2009

SELANGOR KE SUKU AKHIR!!


Sabah rebah untuk kali kedua dalam kempen Piala Malaysia musim 2009! Selangor yang turun melayan kunjungan Sabah dalam pusingan ke-2 di Stadium Shah Alam dengan penuh bersemangat,walaupun masalah keletihan setelah pulang dari Kota Singapura, namun tetap bersemangat untuk mencipta rekod pantas untuk layak secara mudah ke peringkat suku akhir Piala Malaysia.

Bermula dengan agak baik di hadapan lebih kurang 2500 penyokong Merah Kuning, Selangor mula mengasak ke kubu Sabah. Pergerakan-pergerakan menarik dari jentera serangan Selangor walaubagaimanapun berjaya dipatahkan dengan baik oleh benteng pertahanan pasukan pelawat.

Sabah juga dilihat kerap melakukan asakan demi asakan ke kubu Selangor sehingga mencemaskan ribuan penyokong setia di Stadium Shah Alam. Apa yang agak membimbangkan adalah prestasi yang agak merosot yang dipamerkan oleh barisan pertahanan Selangor yang kerapkali gagal menyekat pergerakan-pergerakan penyerang Sabah. Prestasi yang ditunjukkan oleh pemain pertahanan Selangor, Razman Roslan dilihat pada prestasi yang amat membimbangkan.

Hasil dari serangan-serangan pantas oleh pelawat, akhirnya Sabah terlebih dahulu membuka jaringan pada minit ke-32 apabila penyerang mereka berjaya meloloskan diri dan melakukan sepakan yang terkena palang, namun berjaya menggegarkan gawang Selangor, menjadikan kedudukan Selangor ketinggalan 0-1.

Hasil dari gol pendahuluan tersebut, Selangor mula menyusun semula pergerakan. Walaubagaimana pun, serangan-serangan Selangor kerap gagal menemui sasaran tepat.

Namun pada minit ke-43, Amri Yahyah menggamatkan stadium dengan gol penyamaan hasil terlepas dari perangkap offside yang tidak menjadi oleh barisan pertahanan Sabah.

Pada minit-minit akhir separuh masa kedua, sekali lagi Selangor berjaya meloloskan diri apabila Safee Sali berjaya menolak masuk bola ke gawang Sabah namun dibatalkan oleh pengadil perlawanan kerana offside.

Perlawanan separuh masa pertama tamat dengan 1-1.

Separuh masa kedua bermula, Selangor tidak menunggu lama apabila Safee Sali berjaya menyambar hantaran silang lantas menyepak masuk untuk gol ke-2 Selangor menjadikan kedudukan Selangor 2 - 1 Sabah pada minit ke-13.

Selangor yang mula bernafsu, mula melancarkan serangan dari pelbagai arah sehingga menyebabkan sesekali benteng pertahanan Sabah menjadi kucar-kacir. Sabah juga kelihatan acapkali melakukan serangan pantas, counter-attact terhadap kubu Selangor namun berjaya dipatahkan dengan baik oleh pertahanan Selangor.

Safee Sali dikeluarkan pada minit ke-28 dan digantikan oleh K.Nanthakumar.

Sabah yang kelihatan terdesak, mula kembali menyusun corak serangan dengan melancarkan banyak serangan pantas. Selangor juga dilihat tidak jemu-jemu mengasak ke kubu Sabah namun gagal untuk mendapatkan gol tambahan.

Hasil serangan yang bertalu-talu, Selangor akhirnya mendapat gol ke-3 pada minit ke-25 apabila Hardi Jaafar bijak menolak masuk bola ke gawang Sabah. Situasi ini menyebabkan pemain-pemain Sabah mula bermain dengan agak tidak tersusun.

Selangor sekali lagi mendapat gol yang ke-4 hasil jaringan Kapten Pasukan Selangor, Amri Yahyah dengan menjadikan kedudukan sekali lagi berubah kepada 4-1, dan sekali lagi Stadium Shah bergema dengan sorakan gembita penyokong.

Perlawanan tamat dengan Selangor berjaya merebahkan Sabah untuk kali kedua dengan kemenangan mutlah 4-1 di Stadium Shah Alam. Dengan kemenangan ini, Selangor berjaya melayakkan diri ke peringkat suku akhir Piala Malaysia dan pertemuan menentang PDRM pada 10 Oktober ini di Stadium MPS Selayang hanyalah sebagai pelengkap jadual.

Syabas Selangor! Viva Selangor

6 comments:

najib said...

puas ati arr aku g stadium smlm...

tp 1st half mmg bosan...

selangor f.c said...

len kali ajak ar,aku dok shah alam gak...

najib said...

saper ko??..bgtau name laa..

Anonymous said...

hehe ko agak agak sape tu:?? dari shah alam turr

zahir said...

najib nak g stidum tipu la....
first game piala malaysia die tgk pon ari sabtu lepas lawan polis...
bt semua penyokong selangor...
bersiap sedia untuk perlawalan suku akhir...

najib said...

dr shah alam saper lg...si samy vellu yg bawak lexus tu laa...hashaha

Mutiara Kata uNiLLy's

"Barangsiapa yang meyombongkan diri kepada salah seorang daripada hamba - hamba Allah, sesungguhnya ia telah bertengkar dengan Allah pada haknya...."