Listen to Quran
mutiara kata uNiLLy's...

Ukhuwah itu bukan terletak pada pertemuan. Bukan pada manisnya ucapan di bibir, Tetapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya didalam doanya....."

Apakah Cadangan Lokasi anda bagi Grand Family day Disember 2010 ini?

Tuesday, August 5, 2008

mereka perlu pendedahan!

sdr rahim dalam kenyatannya sebentar tadi mempertahankan pasukan futsal uNiLLy's dengan menekankan bahawa pasukan ini perlu lebih banyak pendedahan dan latihan set piece serta latihan kecergasan dan juga perlawanan perlawanan persahabatan disamping selalu menonton perlawanan pasukan lain.


katanya" bagi saya tak guna kalau kita menuding jari diantara satu sama lain... lebih baik kita bersama sama mengangkat kembali maruah yang tercalar ini" tambahnya lagi" kita perlu lah memberikan sokongan dari apa juga bentuk contohnya seperti wang ringgit, peralatan sukan, idea dalam erti kata lain sponsor yang lebih kepada demi memenuhi segala keperluan mereka... setiap minggu mereka menjalani latihan pun dengan wang ringgit sendiri tanpa mengharapkan sesiapa... jadi kita perlu memikirkan bagaimana menangani masalah ini semua dari "membelasah" mereka tanpa belas kasihan... saya menyeru kepada semua yang berminat dengan futsal ini yang yakin mampu dapat memberi sumbangan kepada uNiLLy's tampil menyumbang tenaga mereka."

"Kita tiada halangan berapa banyak wakil dari pasukan kita menyertai kejohanan... yang penting ialah kualiti yang ada pada setiap pemain itu..." Beliau yang kesal dengan kenyataan dari warga unilly yang menemplak pasukan futsal. apa yang diharapkannya ialah setiap warga yang mempunyai pasukan tersendiri dari kalangan unilly diminta tampil dan bersatu dengan mengadakan perlawanan persahabatan dan memilih pemain pemain dari semua yang benar benar memiliki kualiti untuk dijadikan pasukan utama yang kuat iikuti pasukan lain dibawahnya mengikut kemampuan pasukan. "ini bukan masa untuk kita berbalah tapi memikirkan bagaimana untuk mengonddol piala GEPIMA!"


Beliau juga berkata " saya juga ingin memesan dan mengingatkan pasukan uNiLLy's agar mewar-warkan segala perkembangan pasukan kepada veteran unilly yang lebih arif dalam bidang ini.. supaya lebih banyak sokongan diterima selepas ini" tambahnya lagi " saya juga ingin mencadangkan agar setiap warga unilly mengambil inisiatif dengan menyediakan kenderaan untuk membawa veteran , kanak kanak dan wanita ke perlawanan sebegini yang sedikit sebanyak saya percaya akan membangkit semangat anak muda kita!" katanya lagi "adalah lebih baik kalau kita dapat membekalkan mereka jurulatih sama ada dengan mengunakan khidmat warga unilly veteran atau senior atau mana mana individu yang bersedia membantu kita"

1 comment:

jabran@shah said...

sye stuju dgn idea sdr rahim,kami hrp pasukan unily akan lbh maju ke hadapan.jika 1 taem ingin menang tidak mencukupi hanye dgn smangat saje,sokongan jge di perlukan.selain itu,khidmat jurulatih juga diperlukan bagi mendisiplin kan para pemain.

Mutiara Kata uNiLLy's

"Barangsiapa yang meyombongkan diri kepada salah seorang daripada hamba - hamba Allah, sesungguhnya ia telah bertengkar dengan Allah pada haknya...."