mutiara kata uNiLLy's...

Ukhuwah itu bukan terletak pada pertemuan. Bukan pada manisnya ucapan di bibir, Tetapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya didalam doanya....."

Apakah Cadangan Lokasi anda bagi Grand Family day Disember 2010 ini?

Wednesday, September 9, 2009

Qiamulail @ uNiLLy's bersama ustaz Badrul Amin

Blog uNiLLy's ingin menjemput semua warga uNiLLy's yang berkesempatan untuk menghadiri solat tarawikh , dan Qiamulail uNiLLy's bersama ustaz Badrul Amin di sepuluh malam terakhir bulan Ramadhan ini.

Program ini dibuka kepada semua tidak kira lelaki mahupun wanita bermula 09.09.09
berikut adalah jadual program mengikut kawasan yang ditetapkan.

09 - Bkt Antarabangsa. Kuliah Iftar KAFA.
09 - Ampang. Trawih & Tazkirah Masjid Bkt Indah.

10 - Bkt Bruntung. Kuliah Asar Kilang Ingress.
10 - Rawang. Taraweh & tazkirah Masjid Sg Buaya. Qiyamullail.

11 - Qiyamullail. 3.30 pg Masjid Sg Buaya.
11 - S Alam. Trawih & Tazkirah & Qiyamullail Masjid Nahdah Seksyen 18.

12 - Qiyamullail. 3.30 pg Msjd Nahdah Seksyen 18 S.Alam.
12 - Kepong. Masjid alfaizin Tmn Desa Jaya. Buka puasa trawih, tazkirah & Qiyamullail (sahur disiapkan jam 5.15 pagi).

13 - Qiyamullail. 3.30 pg masjid Faizin Tmn Desa Jaya Kepong (sahur disiapkan jam 5.15 pg).
13 - Kajang. Kuliah Duha 10 pagi Surau Tmn Sutera.
13 - Petaling Jaya. Trawih & Tazkirah Msjd Dato Hj Kamaruddin Jalan 222 Petaling Jaya.

14 - Qiyamullail. 3.30 pg Masjid TTDI Jaya.
14 - Bt Caves. Trawih & Tazkirah Msjd Amaniah & Qiamulail.

15 - Qiyamullail. 3.30 pg Msjd Amaniah Bt caves.
15 - Sri Qombak. trawih & tazkirah Msjd Sri Gombak & Qiamulail.

16 - Qiyamullail. 3.30 Msjd Seri Gombak.

semua dijemput hadir beramai ramai. harap tiada perempuan yang kecewa kerana program ini kami anjurkan termasuk untuk perempuan. jadi tidak timbullah soal program untuk lelaki sahaja seperti sebelum ini kan??

p/s : kami nak tengok kehadiran wanita wanita.. terutama yang banyak bunyi sebelum ni... haha

9 comments:

Anonymous said...

hahahamari kita tengok bape pompuan yang hadir.. hehe

najib said...

tgu laa pasni biler aku da amik alih jawatan kat surau malabar,...aku bwk di dtg saner qiamulail ok...hahahha

khalifah omar said...

janganlah anda kutuk kaum hawa krn mrk kaum yg lemah dan kita kaum lelaki harus memimpin mrk. klu nak ajak gaul biar ajak dlm semua hal . ini tidak ,mana yg sedap korang balun dan mana yg korang malas korang jemput kaum wanita. tak patut. korang tak leh jadi pemimpin yg berwibawa.

Anonymous said...

tapi laki kena jaga anak/anak buah....

Anonymous said...

siapa zahir ke?

Anonymous said...

adakah laki2 yang pergi qiamullail seperti yang dikatakan oleh penulis dapat menjamin tempat mereka di syurga dan perempuan2 yang berada di rumah di jamin tidak akan mendapat tempat di syurga Allah s.w.t? sy sebagai seorang lelaki, ingin memetik 1 hadith rasulullah s.a.w "doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana
sifat penyayang yang
lebih kuat daripada lelaki.Ketika ditanya kepada
Rasulullah akan hal
tersebut, jawab baginda, "Ibu lebih penyayang daripada
bapa dan doa orang
yang penyayang tidak akan sia-sia".Ini bermakna tidak kisah lah wanita itu berdoa/berqiamulail di mana...asalkan niat tu kena betul...jangan pulak hendak ke masjid hanya nak menunjuk-nunjuk pada orang... pahala pun tak dapat..murka Allah s.w.t pula yang dikumpul...

Anonymous said...

adakah laki2 yang pergi qiamullail seperti yang dikatakan oleh penulis dapat menjamin tempat mereka di syurga dan perempuan2 yang berada di rumah di jamin tidak akan mendapat tempat di syurga Allah s.w.t? sy sebagai seorang lelaki, ingin memetik 1 hadith rasulullah s.a.w "doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana
sifat penyayang yang
lebih kuat daripada lelaki.Ketika ditanya kepada
Rasulullah akan hal
tersebut, jawab baginda, "Ibu lebih penyayang daripada
bapa dan doa orang
yang penyayang tidak akan sia-sia".Ini bermakna tidak kisah lah wanita itu berdoa/berqiamulail di mana...asalkan niat tu kena betul...jangan pulak hendak ke masjid hanya nak menunjuk-nunjuk pada orang... pahala pun tak dapat..murka Allah s.w.t pula yang dikumpul...

lelaki said...

lelaki bukan nak menunjuk la.. tapi nak bg tau yg kita jemput semua tapi takde respon tu je...

itu pun sampai nak berhadis hadis lagi... huhu..

Anonymous said...

saya pun lelaki juga...sy faham dgn niat saudara..tp apa yang sy nak highlight kan kat sini, cara penulisan penulis tu yang agak kurang menyenangkan...sepatutnya tulis la " saya berharap kaum wanita dapat turut serta dalam qiamulail yang dianjurkan" ke...

Mutiara Kata uNiLLy's

"Barangsiapa yang meyombongkan diri kepada salah seorang daripada hamba - hamba Allah, sesungguhnya ia telah bertengkar dengan Allah pada haknya...."