Listen to Quran
mutiara kata uNiLLy's...

Ukhuwah itu bukan terletak pada pertemuan. Bukan pada manisnya ucapan di bibir, Tetapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya didalam doanya....."

Apakah Cadangan Lokasi anda bagi Grand Family day Disember 2010 ini?

Saturday, November 8, 2008

Pertembungan klasik Arsenal, United



siapa wira sebenar????




LONDON - Arsene Wenger menganggap pertemuan Arsenal menentang Manchester United hari ini sebagai satu daripada pertembungan penting melibatkan empat gergasi England yang bakal menentukan kejuaraan Liga Perdana England musim ini.

Pendirian pengurus The Gunners itu dibuat berdasarkan statistik musim lalu yang menyaksikan United berjaya mengumpul 13 daripada 18 mata ketika berdepan tiga seteru utamanya iaitu Liverpool, Chelsea dan Arsenal.

Situasi tersebut membolehkan United muncul juara Liga Perdana England musim lalu.

Namun bagi Arsenal, aksi di Stadium Emirates malam ini bagaikan aksi hidup dan mati selepas mereka mencatat tiga kekalahan musim ini selain ketinggalan enam mata di belakang Chelsea selaku pendahulu.

"Kami perlu kembali beraksi seperti mana yang kami mahu lakukan. Semangat tinggi juga perlu ada tanpa rasa tekanan," jelas Wenger.

"Kami tewas kepada Stoke, tetapi kami hanya ketinggalan enam mata di belakang pendahulu. Bagi saya, saingan masih awal dan kami memiliki kualiti untuk kembali bangkit.

"Secara peribadi, pertemuan dengan United adalah satu perlawanan yang besar dan perlawanan esok (hari ini) tidak ada bezanya.

"Namun harus diingat, mereka (United) juga sekadar mencatat keputusan seri dengan Celtic (pada aksi Liga Juara-Juara) dan mungkin perlawanan minggu ini akan menjadi hebat."


VAN PERSIE terlepas aksi menentang United selepas digantung satu perlawanan.


Sementara itu, bintang tengah United, Ryan Giggs tetap percaya bahawa Arsenal masih menjadi ancaman kepada pemburuan kejuaraan liga musim ini.

"Apabila kamu lihat kualiti yang dimiliki Arsenal, saya tidak fikir kami boleh tamatkan harapan mereka di Stadium Emirates esok (hari ini)," jelas pemain veteran United itu.

Begitupun, Giggs menyedari Arsenal ketika ini berdepan masalah utama melibatkan krisis kecederaan dan penggantungan.

Penyerang utamanya, Emmanuel Adebayor terlepas aksi selama dua minggu gara-gara kecederaan buku lali sementara Robin van Persie digantung perlawanan selepas aksi di Stoke.

Dengan Theo Walcott masih berada dalam keraguan, alternatif terbaik Wenger adalah dengan menurunkan penyerang Denmark, Nicklas Bendtner untuk bergandingan bersama Carlos Vela di jentera serangan.


2 comments:

Anonymous said...

hrmmmm aresengal ker red syaitan ker dua dua takleh pakai!!!!

Anonymous said...

makale..parenkuttyele...
entha ippo ende blog epl blog ayie...
papa ke mansela ayitelak...parconeee!!

Mutiara Kata uNiLLy's

"Barangsiapa yang meyombongkan diri kepada salah seorang daripada hamba - hamba Allah, sesungguhnya ia telah bertengkar dengan Allah pada haknya...."