Listen to Quran
mutiara kata uNiLLy's...

Ukhuwah itu bukan terletak pada pertemuan. Bukan pada manisnya ucapan di bibir, Tetapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya didalam doanya....."

Apakah Cadangan Lokasi anda bagi Grand Family day Disember 2010 ini?

Monday, July 21, 2008

uNiLLy's di perantauan....

















roslan rindu masakan ibu...

(Kemaskini 2:22am 21 julai 2008)

sdr roslan yang kini sedang menuntut di syria berkata sangat merindui masakan kari ayam ibunya .. lebih lebih lagi mee kari masakan ibunya yang sememangnya special... katanya semasa di malaysia dalam seminggu ada la dalam 3 kali dapat merasa kari ayam ibunya... tapi kini......takpe.. sabar.. katanya lagi ketika ini makanan kegemaran disyria ketika ini ialah roti arab... nama di syria ialah 'shahurma' dan 'falafil'. selain itu katanya " nasi briyani juga boleh didapati disana dan nama disana ialah nasi 'bukhari' berharga rm 15.00 sepinggan tapi kalau kat malaysia boleh dimakan oleh 2 orang.. apapun kalau najib mungkin boleh abiskan sorang! hahaha!"katanya makanan nasi semuanya mahal.. yang murah hanyalah pelbagai jenis roti.

selain itu katanya rindu untuk bertemu sanak saudara terutamanya 'mama batu cave' dan team futsal uNiLLy.... katanya" ketika ini saya dalam seisi pembelajaran bahasa arab dan dalam bulan september ini akan meneruskan pembelajaran dengan ta'hili, alquran dan hadis." katanya lagi.
katanya tempoh pembelajaran ini adalah untuk tempoh 4 tahun.. jadi mungkin katanya akan pulang pada tahun 2012 insyaAllah!
akhir kata " terima kasih diatas sokongan semua dan diharap agar keluarga ku terus mendoakan kejayaan saya sehingga saya dapat mencapai cita cita saya.... sampaikan salam pada semua yang mengenali saya... dan kepada pasukan futsal uNiLLy teruskan berjuang! sokongan saya tetap kuat pada anda... majulah futsal untuk uNiLLy's!

apa pun kita berharap agar sdr roslan tabah dalam menghadapi situasi disana dan berharap akan pulang dengan kejayaan!

No comments:

Mutiara Kata uNiLLy's

"Barangsiapa yang meyombongkan diri kepada salah seorang daripada hamba - hamba Allah, sesungguhnya ia telah bertengkar dengan Allah pada haknya...."